marți, 23 februarie 2010

Prajitura Milck Schnitte


O prajitura deosebit de gustoasa pe care acum am facut-o pentru prima data dar a intrat deja pe lista prajiturilor favorite ale familiei.
Este mult de lucru cu aceasta prajitura dar merita tot efortul!

Am realizat prajitura Milck Schnitte in 3 etape.

Etapa 1 : prepararea laptelui condensat
Lapte condensat se poate cumpara direct din magazine, eu nu am gasit, asa ca am preparat singura dupa urmatoarea reteta:

- 130 g lapte praf
- 2 linguri zahar
- 60 g unt
- 3 linguri miere
- 1 fiola esenta de vanilie
- 75 ml apa fierbine

Procedura este cat se poate de simpla: intr-un bol am pus zaharul, mierea, esenta de vanilie, untul taiat cubulete mici ( este indicat sa folosim unt la temperatura camerei ) si am turnat apa fierbinte, am amestecat bine si am adaugat si laptele praf, am amestecat din nou pana la omogenizare, si cam atat.


Laptele condensat obtinut ( 300 g ) l-am turnat intr-o caserola si l-am pastrat la frigider pana cand am avut nevoie de el. Eu am pregatit laptele condensat cu o zi inainte de a face prajitura.


Etapa 2: am copt foile
Ingrediente pentru 2 foi ( am folosit tava mare de 30X40 cm ) :

- 8 oua
- 160 g zahar
- 2 plicuri zahar vanilat
- 4 linguri gris
- 4 linguri faina
- 4 linguri cacao
- 4 linguri miere
- 1 plic praf de copt
- 40 ml lapte
- 200 ml ulei

Pentru inceput am separat albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le-am mixat bine cu zaharul si zaharul vanilat. Apoi am adaugat uleiul, am mixat din nou, laptele si mierea, mixat din nou, au urmat faina + praful de copt + cacao + grisul am amestecat foarte bine sa nu ramana cocoloase. Albusurile le-am batut spuma, spuma obtinuta am pus-o peste compozitia de mai sus si am amestecat usor cu o lingura de lemn pana la omogenizare.
Din compozitia obtinuta am copt 2 blaturi : am turnat jumatate din compozitie in tava unsa si tapetata cu hartie de copt si am copt blatul aproximativ 15 minute la foc mediu.
Dupa ce am copt si celalalt blat, m-am apucat de urmatoarea etapa.

Etapa 3: crema de lapte

Ingrediente:
- 300 g lapte condensat
- 200 ml frisca
- 100 ml lapte
- 1 plic gelatina
- 6 linguri apa rece
- 3 linguri miere
- 1 fiola esenta de vanilie

Am lasat gelatina sa se hidrateze in apa rece, am amestecat 50 ml lapte cu laptele condensat, iar restul de 50 ml de lapte l-am pus la incalzit pe foc mic, cand s-a incalzit am adaugat gelatina si am amestecat pana s-a topit gelatina ( nu se lasa sa fiarba deoarece se strica gelatina) .
Am amestecat laptele condensat cu mierea si cu gelatina dizolvata.
Separat am batut frisca pana am obtinut o spuma tare, apoi am amestecat cele 2 compozitii: laptele condensat+gelatina cu frisca. Am obtinut o crema tare, pufoasa, foarte buna si gustoasa.
Am lasat la rece vreo jumatate de ora dupa care am umplut foile cu crema de lapte.
Aceasta crema se poate folosi si pentru torturi, am sa incerc si alte variante.

Deasupra am pregatit o glazura de ciocolata ( desi reteta originala nu prevede glazura, mie mi s-a parut ca se potriveste, si nu m-am inselat ).
Glazura de ciocolata:

- 200 g ciocolata neagra
- 100 g unt
- 3 linguri ulei
- 3 linguri apa
- 1 lingura zahar pudra

Am pus toate ingredientele intr-un bol si le-am topit pe baie de apa, apoi am lasat la racit vreo 15-20 de minute amestecand din cand in cand, pana am obtinut o glazura pe care am putut sa o intind deasupra prajiturii.
Cel mai bine am putut felia prajitura cu un cutit foarte ascutit si umezit.

Prajitura a fost nemaipomenit de buna si bineinteles ca cei care au gustat o felie au crezut ca este cumparata de la cofetarie, iar cand au aflat adevarul: mi-au cerut reteta.


Reteta pentru prajitura Milck Schnitte am gasit-o pe mai multe bloguri, mi-a placut cel mai mult varianta de pe blogul: doisiunsfertlamasa.blogspot.com , am adaptat cantitatile ingredientelor blatului pentru tava mea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu