marți, 25 octombrie 2011

Pasta de zahar - ornamente









Am facut prima data pasta din zahar pudra, am folosit reteta Lissei si am fost foarte multumita de rezultat.
Pe bloggul Lissei veti gasi o descriere mai detaliata a procedurii si multe intrebari - raspunsuri la comentarii.   

Ingredientele pentru o portie sunt :
  • 1 lingura gelatina ( 5 g , jumatate de pachet )
  • 6 linguri apa
  • 1 lingura mare de unt
  • 2 linguri miere sau energizant
  • 50 g amidon alimentar ( 5 linguri cu varf )
  • zahar pudra ( in reteta scrie ca se va folosi aproximativ 600 - 650 g, eu am folosit aproape 1 kg ) 

Mod de preparare :

- gelatina se amesteca cu apa rece, apoi se pune pe baie de apa pana se incalzeste si se topeste ;
- se adauga untul si mierea / energizantul si se amesteca pana se topesc si aceste ingrediente ;
- intr-un vas se pun 350 - 400 g zahar pudra amestecata cu amidonul alimentar, si se adauga lichidul , se amesteca bine si se mai adauga zahar pudra, treptat, amestecand pana cand aluatul incepe sa se intareasca ;
-  aluatul obtinut se toarna pe planseta de lucru si incepem sa framantam bine, adaugand zahar pudra pana se obtine o pasta de consistenta plastelinei, care se poate modela usor ;
- pentru a putea lucra mai usor, putem sa ne ungem mainile cu ulei ( de floarea soarelui, in alta parte am vazut ca se recomanda folosirea uleiului de palmier ), la fel si planseta si framantam bine de tot ;
- pasta obtinuta se poate folosi imediat pentru a imbraca torturi sau a modela ornamente, sau se infasoara in folie alimentara si se pastreaza in frigider, iar inainte cu 1-2 ore de utilizare se scoate la temperatura camerei, se framanta bine din nou si se utilizeaza ( se poate incalzi cateva secunde in cuptorul cu microunde si se obtine acelasi efect ).

Cam asta e, eu am reusit din prima, am folosit zahar pudra facut in casa, rasnit si cernut , de aceea am adaugat si amidon alimentar. Zaharul pudra care se gaseste in comert, contine amidon.

O portie de pasta de zahar ajunge pentru a imbraca un tort rotund ( diametrul de 26 cm ) si mai ramane pasta si pentru cateva ornamente.

Pentru a colora pasta, am folosit coloranti alimentari lichizi, ar fi mai bine sa folosim coloranti tip gel / pasta, deoarece daca se foloseste o cantitate mare de colorant, pasta devine sfaramicioasa si nu se mai poate folosi.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu