marți, 11 iunie 2013

Inghetata cremoasa de ciocolata


Retetea pentru cea mai buna si gustoasa inghetata de casa pe care am descoperit-o pana acum :

Ingrediente ( pentru aprox. 1.5 litri de inghetata ) :
  • 200 ml lapte
  • 3 galbenusuri
  • 100 g zahar
  • 200 g ciocolata neagra
  • 500 ml frisca lichida
Galbenusurile se mixeaza bine cu zaharul, se adauga laptele si se lasa compozitia pe foc mic pana se ingrosa putin, nu trebuie sa fiarba si trebuie sa avem grija sa amestecam incontinuu, altfel se prinde de fundul vasului.

200 g ciocolata + 100 ml frisca se topesc pe baie de aburi, apoi se adauga peste crema de oua.
Se amesteca bine cele doua creme si se lasa sa se raceasca.

400 ml frisca se mixeaza pana se intareste putin, sunt suficiente 2-3 minute, apoi, treptat se incorporeaza in crema de ciocolata racita.

Compozitia pentru inghetata am pus-o in congelator in vasul pentru mixer, timp de 30 - 40 minute, apoi am mixat inghetata. Dupa inca 50 - 60 de minute, am mixat din nou, apoi am pus compozitia pentru inghetata in caserole si am lasat la congelator inca 1 ora, sau pana cand doriti sa serviti inghetata. 

Am obtinut o inghetata foarte cremoasa, cu gust intens de ciocolata, fara ace de gheata, care dupa numai 5 minute de stat la temperatura camerei, se poate consuma.

Un comentariu: